فروشگاه معماری آرتی زون

فروشگاه معماری آرتی زون

مجله و فروشگاه اینترنتی معماری شامل صدها عنوان پروژه و مقالات معماری و هنر با قیمت مناسب و کیفت بالا - دانلود رایگان پاورپوینت های معماری

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 76
  • بازدید دیروز : 149
  • بازدید کل : 206794

پاورپوینت بررسی ضوابط بلند مرتبه سازی و طراحی مجتمع های مسکونی


پاورپوینت بررسی ضوابط بلند مرتبه سازی و طراحی مجتمع های مسکونی

توضیحات

پاورپوینت بررسی ضوابط بلند مرتبه سازی و طراحی مجتمع های مسکونی :

در این قسمت برای همراهان گرامی ArtiZone، یک پاورپوینت با موضوع “بررسی ضوابط بلند مرتبه سازی و طراحی مجتمع های مسکونی” را آماده دانلود نموده ایم. این پاورپوینت مربوط به دروس سازه و ساختمان در معماری و عمران می باشد. در این پاورپوینت آموزشی، ابتدا به تعاریف کلمات پرداخته خواهد شد و سپس به بررسی تاریخچه ها و انواع آن ها پرداخته می‌شود. برای دانلود این فایل از دکمه “دانلود پاورپوینت” استفاده نمایید.

چکیده ای از پروژه :

بافتهای متراکم و فرسوده امروزه بخشهای قابل توجهی از شهرهای بزرگ ما را تشکیل می دهند . وجود ویژگیهایی نامطلوب همچون کاربریهای ناسازگار، تراکم ترافیک، تراکم شدید جمعیت، وضعیت ناسالم زیست محیطی، کمبود تسهیلات اجتماعی و خدمات شهری مدیریت شهری را به سمت اجرای برنامه های نوسازی و بازسازی این مناطق سوق داده است . بلند مرتبه سازی بدلیل داشتن امتیازاتی از قبیل استفاده بیشتر و بهتر از سطح زمین در شهرها، تامین فضای باز و محیط زیست بهتر می تواند یکی ازراهکارهای موثر در جهت ارتقای کیفی وضعیت مناطق متراکم و فرسوده شهری بشمار آید.

بلند بودن ساختمان یک امر نسبی است و از جنبه های مختلف تعاریف گوناگونی برای ساختمانهای بلند مرتبه ارائه شده است. برنامه ریزان و طراحان شهری غالبا ساختمانهای ده طبقه به بالا را ساختمان بلند اطلاق مینمایند و ویژگی ساختمان بلند را آن می دانند که حداقل یک نمای طراحی شده آن نمایانگر تعداد طبقات متعدد آن باشد. به عبارت دیگر یک نمایشگاه، کارخانه و یا هر ساختمان با ارتفاع زیاد در این تعریف نمی گنجد.

بیشتر بخوانید :

چه بناهایی بلندمرتبه محسوب می شوند
هر بنایی که ارتفاع آن (فاصله بین تراز کف بالاترین طبقه تصرف تا پایین ترین سطح قابل دسترس برای ماشین های آتشنشانی از ۲۳متر بیشتر باشد، عمارت بلند محسوب شده و علاوه بر ضوابط اختصاصی مربوط به نوع تصرف خود تابع ضوابط ذیل خواهد بود.

اهداف اعمال الزامات بلندمرتبه سازی در شهر تهران
انطباق و هماهنگی با خطوط و ضوابط عام و کلی طرح جامع تهران
ایجاد تداوم منطقی بین ضوابط ساخت و سازهای بلندمرتبه، میان مرتبه و کوتاه مرتبه
یکپارچگی و انسجام ضوابط ناظر بر ساخت و ساز ساختمان‌های بلندمرتبه
ارتقاء و انتظام بخشی به نظام مدیریت بر ساخت و ساز ساختمان‌های بلندمرتبه
ایجاد ساختاری مشخص و در عین حال انعطاف‌پذیر برای ضوابط بلندمرتبه
وحدت رویه در فرآیندهای مدیریت بر ساخت و ساز و نظارت بر ساختمان‌های بلندمرتبه
ارتقاء کیفیت زیبایی‌شناختی، سیما و منظر شهری در ساختمان‌های بلندمرتبه بدون تحمیل فرم‌های خاص
کاهش آسیب‌های زیست محیطی در بلندمرتبه‌سازی
ایمن‌سازی ساختمان‌های بلندمرتبه در برابر سوانح طبیعی و بحران‌ها
۱۰.ارتقاء بهره‌وری در استفاده از زمین و بنا در ساختمان‌های بلندمرتبه

بررسی اجمالی ضوابط بلندمرتبه و آتشنشانی

در ساختمان ها ی بلند محفظه پله واقع در راه خروج ، باید بطور مکانیکی تهویه و فشار مثبت داشته باشد .
در ساختمان های بلند راه های خروج باید حداقل ۱٫۱۰متر عرض مفید باشند ،مگر آنکه در ضوابط اختصاصی تصرف عرض بیشتری برای راه خروجدر نظر گرفته شده باشد.
در ساختمان های بلند، حداکثر برای شش طبقۀ آخر می توان از پاسیو داخلی جهت نورگیری و تهویه فضاهای اقامت ، اشتغال و آشپزخانه ها استفاده کرد. در صورت استفاده از حیاط خلوت که یک ضلع آن به فضای آزاد باز است، محدودیتی برای نورگیری همۀ طبقات وجود ندارد.اگر حیاط خلوت رو به معابر یا فضاهای عمومی شهری باز باشد، رعایت مقررات مربوط به نما و حجم ساختمان الزامیست .
تمام ساختمان های بلند باید به تجهیزات کشف، اعلام و اطفای حریق و همچنین امداد و نجات منطبق با ضوابط خاص اعلام شده در مبحث سوم مقررات ملی ساختمان مجهز باشند .
در ساختمان های بلند باید اتاقی برای استقرار مدیریت ساختمان پیش بینی شود .دراین اتاق باید تمام مدارک ساختمان از جمله نقشه های اجرا شدۀ ساختمان و تاسیسات و همچنین کلیدهای مربوط به قفل درهای اصلی ساختمان، موتورخانه، بام و اتاقک یه جعبۀ کنتورها به نحو مناسب نگهداری شود .
تمام ساختمان های بلند باید به سیستم برق اضطراری که سیستم کشف و اعلام حریق و همچنین روشنایی فضاهای عمومی ارتباط و خروج را تامین می کند، مجهز باشند .
سایر الزامات تعیین شده برای فضاها، اجزاء و عناصر ساختمان ها باید در طراحی و ساخت ساختمان های بلند نیز رعایت گردد .
ضوابط مربوط به پله و آسانسور


مبلغ واقعی 45,000 تومان    12% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 39,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

علائم گرافیکی تحلیل سایت فتوشاپ

علائم گرافیکی تحلیل سایت فتوشاپ

دانلود مجموعه علائم موردنیازگرافیکی برای تحلیل سایت معماری   ... ...

مجموعه ارزشمند فایل اکسل چک لیست کلیه مراحل اجرا و نظارت ساختمان از تخریب تا پایان کار

مجموعه ارزشمند فایل اکسل چک لیست کلیه مراحل اجرا و نظارت ساختمان از تخریب تا پایان کار

* مجموعه ارزشمند فایل اکسل چک لیست کلیه مراحل اجرا و نظارت ساختمان * +از تخریب تا پایان کار+   ویژه مهندسان ناظر و مجری کلیه رشته های ساختمانی معماری-سازه-مکانیک-برق-گاز   +ناظریار،یار مهندسان ناظر+ یکی از مهمترین دغدغه های ذهنی تمام مهندسان ناظر و مجری ... ...

نقشه اتوکد جزئیات  شناژ بندی دیوار بلوک سیمانی  محوطه

نقشه اتوکد جزئیات شناژ بندی دیوار بلوک سیمانی محوطه

این فایل را از سایت جدید ما با تخفیف دریافت کنید (کلیک کنید) شامل نقشه حصار  با دیوار بلوک سیمانی , جزئیات حصار کشی در زمین شیبدار , جزئیات فنس کشی داخل محوطه , جزئیات مربوط به لولای درب ورودی نمایی از نقشه: توجه: این فایل را از سایت جدید ما با تخفیف دریافت کنید (کلیک ... ...

فایل اتوکد پلان پیست اسکیت -1

فایل اتوکد پلان پیست اسکیت -1

قبل از خرید نکات پایین صفحه را مطالعه فرمائید. نمایی از فایل: ... ...

پروژه مجتمع مسکونی (به همراه تمامی فایل ها و مدارک و رندر های مورد نیاز)

پروژه مجتمع مسکونی (به همراه تمامی فایل ها و مدارک و رندر های مورد نیاز)

پروژه فوق العاده کامل طراحی مجتمع مسکونی به همراه فضاهای جانبی، با طراحی خاص و مدرن (با توجه به اصول معماری درطراحی پلان، حجم،سایت و ... و ستون گذاری کامل) می باشد و بالاترین نمره را کسب کرده است. فایل های این پروژه شامل: آلبوم کامل مدارک (پلان ها، نماها، مقاطع، پلان ... ...

© 2015 | تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به آرتی زون می باشد. طراحی شده توسط Artizone

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما